woensdag 15 juni 2016

Global Design Project


Deze keer doe ik mee met de GDP, waar de opdracht is om de designer te CASE'n (Create And Share Everywhere) Daarbij mag je het ontwerp gebruiken als inspiratiebron of de kleuren of de stempelset, maar je moet er wel een eigen draai aan geven. De designer is dit keer Shawn de Oliveira.
Als je op zijn naam klikt, kom je op zijn blog en kun je zien dat deze grapjas zijn eigen design heeft "gecased".

Dit is voor mij de eerste keer dat ik aan zo'n uitdaging mee doe, dus wel spannend. Ik had nog een andere uitdaging, namelijk tags ontwerpen voor een 10 dagen pakket dat gegeven wordt na de geboorte van de baby. Omdat nog niet bekend is of het een jongen of een meisje wordt, moeten de kleuren alles behalve "roze" of "blauw" zijn. Ik dacht, kom ik ga eens met de nieuwe In Color aan de gang, ja waarom ook niet. Wel helemaal "out of the box" voor mij.


Dit is de voorkant van de kaart. Zoals je ziet heb ik me door het design laten inspireren.

     
Ik heb er even een detail uitgelicht. Het bedeltje komt uit mijn eigen (oude) voorraaddoos.


Tot slot de "open" kaart, waar genoeg ruimte is om een persoonlijke boodschap te schrijven.

Hoe maak je deze kaart?

Cardstock (Peekaboo Peache) als basis voor de kaart 
Snijden op 12 x 29 cm.
Rillen op 9 en 18 cm.

DSP (uit paperback Playfull Palette) 8,6 x 11,6 cm voor het frontje
en een stukje van 5,6 x 8,6 cm als achtergrond van het stukje Very Vanilla 5,1 x 8,1 cm.
Voor de zijkant van de achterflap DSP 3 x 12 cm.

Daarnaast heb je nog een restje Very Vanilla nodig voor de tekst en
een stukje Sweet Sugarplum voor het rompertje en een restje Peekaboo Peache aardstock voor
het hangertje en het hartje.

Benodigdheden:
Cardstock:
Peekaboo Peach, Very Vanilla en Sweet Sugarplum.
DSP:
DSP Stack Playfull Palette 141657
Warshitape:
Playful Palette 141659
Lint:
Ruches Ribbon 3/8" Peekaboo Peach 141427
Verder nog:
Baby's First Framelits 133735
Stampset "Made with love" 138662 voor de tekst.
Door op deze foto te klikken, kun je even kijken op GDP site voor meer inspiratie.
Als je daar dan toch bent, kijk dan ook even bij mijn up-line Michelle Last

Leuk dat je even kwam aanschuiven aan mijn digitale knutseltafel.
Groetjes, HennyB:)


3 opmerkingen:

  1. I like be the way your card opens and how you cased Shawns card, very clever Henny xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Michelle. I so loved to make this card, because this was my first challenge to case the designer. I was inspired by his design. Have a nice weekend.

      Verwijderen
  2. Such an adorable take on the challenge card. Thank you so much for playing along with the Global Design Project challenge. I am honored you took the time to share with us.

    BeantwoordenVerwijderen